Draugija parengė ir įteikė Merui raštą apibendrinantį 2011-06-29 Konferencijoje keltus klausimus.
Kauno miesto savivaldybės Merui 2011-07-12 Nr. 10-02
Dėl Rotušės aikštės perspektyvų
Daugelį metų aikštėje dirbantys verslininkai, specialistai, įstaigų darbuotojai, muziejų ir bažnyčių atstovai prieš dvejus metus susibūrė į „Rotušės aikštės draugiją“ ir kartu bando inicijuoti aktualių senamiesčio problemų sprendimą– siekia didinti aikštės patrauklumą kauniečiams ir miesto svečiams, saugumą ir tvarką aikštėje. Senamiestis yra kiekvieno Europos miesto veidas, o senosios Rotušės aikštės yra miestelėnų ir svečių traukos centru kiekviename senamiestyje.
Draugija bendradarbiauja su Kauno miesto savivaldybės administracija tradicinių renginių organizavime Rotušės aikštėje, taip pat naujai kuriamose autentiškose miesto šventėse: Kauno miesto globėjo Šv. Mikalojaus dienos, Kalėdų eglutės įžiebimo, senovinio vaško lydymo ir kt. ceremonijose.
Naudodamiesi maloniu vicemero Povilo Mačiulio kvietimu, išreikštu Draugijos ir savivaldybės tarnybų atstovų konferencijoje š.m. birželio 29 d. kreipiamės į miesto Merą dėl Rotušės aikštės perspektyvų. Draugijos nuomone, prieš kelis dešimtmečius įrengta aikštės infrastruktūra atitarnavo. Tarnavimo laiką bebaigia ne tik paviršiuje matoma aikštės danga, medžiai, suolai bei šiukšliadėžės, bet ir po grindiniu esančios komunikacijos, vamzdynai, elektros įvadai.
Pagrindinis rūpestis – tai konceptualaus aikštės projektavimo ir regeneravimo poreikis. Perspektyviniame aikštės projekte atsispindėtų aikštės vizija, paskirtis, šiuolaikinių realijų ir problemų sprendimas.
Kaip pavyzdys – aktualios transporto eismo ir parkavimo problemos. Norime, kad aikštė būtų patogiai pasiekiama automobiliais, tačiau prioritetas šioje aikštėje turėtų būti skirtas pėstiesiems. Greta specialistų parengtos eismo ir parkavimo koncepcijos, būtini aikštės zonavimo, skulptūrų, fontanų ir mažosios architektūros formų bei informacinių stendų išdėstymo, želdinių atnaujinimo ir išdėstymo, laikinų sezoninių statinių išdėstymo projektai, miesto renginių scenų ir koncertinės įrangos išdėstymo projektai. Visi projektai, tikimės, bus aptarti su miesto visuomene.
Atsakingai žiūrint į ateitį, reikia pradėti kompleksišką urbanistinį Rotušės aikštės planavimą, nes projektavimas truks keletą metų, o ir rekonstrukcijos darbai truks ne mažiau. (Vilnius rotušės aikštę jau atrestauravo 2007 metais).
Prašome gerbiamą Merą Rotušės aikštės projektavimo koncepcijos rengimą pavesti profesionalams architektams. Tokią koncepciją galėtų parengti Lietuvos architektų sąjungos Kauno skyrius, arba „Kauno architektų urbanistų ekspertų taryba“, arba savivaldybės urbanistikos skyrius. Ši koncepcija būtu pagrindu išsamiam projektavimui, tolimesniems organizaciniams darbams ir finansavimo šaltinių paieškai.
Draugija yra aktyvus šios urbanistinės erdvės dalyvis ir pageidauja dalyvauti projekto rengime konsultuodama projektuotojus, kaip socialinis partneris. Draugijos nariai pageidauja būti informuojami apie miesto investicijų plėtros Kauno senamiestyje kryptis ir dalyvauti šiose investicijose kaip partneriai, užsakovai arba vykdytojai.
Greta šiame laiške išdėstyto ilgalaikio kompleksiško planavimo poreikio, pridedame ir spręstinų problemų sąrašą. Rotušės aikštės draugija tikisi miesto tarybos pritarimo Draugijos keliamai aikštės tvarkymo iniciatyvai, nes praėjus keturiasdešimčiai metų nuo tuometinio aikštės plano patvirtinimo, žymiai pasikeitė urbanistinė aikštės ir miesto aplinka.
Rotušės aikštės draugijos nariai:
Pasirašė 19 asmenų – aikštėje ir greta išsidėsčiusių įstaigų bei įmonių vadovai ir savininkai.
Rotušės aikštės draugijos kreipimosi į miesto Merą priedas Nr.1
Būtini problemų sprendimai iki projektavimo
Draugija atkreipia dėmesį šias problemas:
1. Parkavimas aikštės viduje. Nėra aišku, ar jis leidžiamas, ar draudžiamas, – Rotušėje ir aikštėje nuolat vyksta šventiniai renginiai nuo santuokų iki tarptautinių vizitų, automobiliai beveik kasdien parkuojami priešais Rotušę, o horizontalaus parkavimo vietų ženklinimo šioje erdvėje iš viso nėra. Nors aikštės apkrovimas netolygus įvairu paros ar metų laiku, pastaraisiais metais didėja laiko tarpai, kuomet aikštės gatvelių perimetras tankiai apjuosiamas automobiliais trimis eilėmis, o rytinėje dalyje ir keturiomis. Nėra parkavimo žymėjimo vidinėje aikštės dalyje, nors jis reikalingas. Draugija neturi informacijos apie dabartinės aikštės grindinio dangos atsparumą transporto eismui ir parkavimui, todėl negali rekomenduoti jokių sprendimų. Aišku, kad parkavimas aikštės viduryje vyksta ir atrodo esąs būtinas miestui ir/arba miestiečiams iškilmingų progų, santuokų bei kalendorinių švenčių procesams, tačiau kyla poreikis paskirti nuolat budintį reguliuotoją, net jei parkavimo zonos galiausiai būtų sužymėtos.
2. Parkavimas aikštę juosiančios gatvės perimetre. Dabar leidžiamas išilginis automobilių parkavimas artimiausiame pastatų fasadams perimetre trukdo aikštėje veikiančių įmonių ir įstaigų lankytojams.
3. Sunkiojo transporto eismo reguliavimas. Jis ženklais draudžiamas, tačiau beveik kasdien važiuoja specialusis aptarnaujantis bei sunkiasvoris tiekėjų transportas. Didelių scenų konstrukcijas atgabenantis transportas dažnai viršija ženkluose nurodytą leistą transporto svorį ir deformuoja aikštės grindinį.
4. Aikštės ir gatvės dangos priežiūra. Didelis aikštės dangos plotas yra banguotas, dalis aikštės ir gatvių požeminių komunikacijų dangčių susidėvėję, kiauri.
5. Medžių aikštėje priežiūra. Dalis medžių yra peraugę, kai kurie audros metu gali būti pavojingi žmonėms automobiliams ir pastatams. Nepakankamai prižiūrėti ir plačiai išvešėję medžių lapijos kupolai užstoja architektūros paminklus – jie matomi tik atsitiktinėse properšose.
6. Suolų medinių dalių remontas – suolai daugelį metų neprižiūrėti, sutrūniję. Reikalingas einamasis ir kasmetinis remontas. Šalia suolų statomi automobiliai.
7. Scenų masiniams renginiams statymas. Rotušės aikštės draugija nuolat pasisako, kad aikštėje reikėtų daugiau renginių. Tačiau gigantiškų scenų statybų įvairiose aikštės vietose rekomenduoja vengti. Reikėtų numatyti pastovias scenų ir ekranų statymo vietas.
8. Nesaugus pėsčiųjų (ypač turistų) vaikščiojimas į rotušės aikštę Jakšto ir Aleksoto gatvėmis dėl intensyvaus eismo ir siaurų neremontuotų šaligatvių bei pastatų fasadų.